LAS ANDANZAS DEL SOPIÑAS CAPITAN DE UNA GAVILLA DE BANDOLEROS FERROLANOS

LAS ANDANZAS DEL SOPIÑAS CAPITAN DE UNA GAVILLA DE BANDOLEROS FERROLANOS. GAVILLA DE BANDOLEROS FERROLANOS

Editorial:
EMBORA
Año de edición:
ISBN:
978-84-95460-19-6
Páginas:
142
Encuadernación:
perfect
Colección:
FERROLTERRA
Disponibilidad:
Disponible en 5 días

14,00 €
Comprar

Muchos de los acontecimientos de nuestro pasado histórico duermen entre sábanas de legajos a la espera de que alguien les vuelva a dar vida, recuperándolos, reinterpretándolos y divulgándolos. Y mientras tanto, la transmisión oral los salva del definitivo olvido, presentándolos como leyendas o relatos históricos idealizados, desfigurados o tan sintetizados que apenas permiten entender la realidad de lo sucedido.


Así ocurría con la leyenda del "Sopiñas" hasta que Santiago González-Llanos, con un trabajo de investigación impecable, nos presenta detalladamente las andanzas de este capitán de una gavilla de bandoleros ferrolanos y el proceso judicial al que fue sometido.


Sorprende en un libro de historia, y es de agradecer, la capacidad del autor para presentar los acontecimientos no sólo con gran rigor histórico, sino también con una amenidad que despierta en el lector enorme interés e intriga por el desenlace.


El caso del "Sopiñas" y su gavilla es representativo del bandidismo decimonónico gallego. Los bandoleros suelen estar integrados en la sociedad con una vida normalizada, cuando actúan utilizan colaboraciones esporádicas de personas ajenas a la organización y dirigen sus fechorías y robos a todas las clases sociales: "aos pobres roubábanlles a pobreza". Por ello la memoria oral los presenta como malvados, capaces de añadir la tortura y el asesinato al robo.


Autor: González-Llanos, Santiago
Colección: Biblioteca de Ferrolterra
Formato: 13x21 cm
Edición: 2002
Idioma: castellano
Páginas: 142
Encuadernación: rústica
ISBN: 84-95460-19-X

Moitos dos acontecementos do noso pasado histórico dormen entre sabas de legaxos á espera de que alguén lles volva dar vida, recuperándoos, reinterpretándoos e divulgándoos. E mentres tanto, a transmisión oral sálvaos do definitivo esquecemento, presentándoos como lendas ou relatos históricos idealizados, desfigurados ou tan sintetizados que a penas permiten entender a realidade do sucedido.

Así ocurría coa lenda do Sopiñas ata que Santiago González-Llanos, cun traballo de investigación impecable, nos presentou detalladamente as andainas deste capitán dunha gavilla de bandoleiros ferroláns e o proceso xudicial ao que foi sometido.

Sorprende nun libro de Historia, e é de agradecer, a capacidade do autor para presentar os acontecementos non só con gran rigor histórico senón tamén cunha amenidade que desperta no lector enorme interese e intriga polo desenlace.

O caso do Sopiñas e a súa gavilla é representativo do bandidismo decimonónico galego. Os bandoleiros adoitan estar integrados na sociedade cunha vida normalizada, cando actúan utilizan colaboracións esporádicas de persoas alleas á organización e dirixen as súas fechorías e roubos a todas as clases sociais: “aos pobres roubábanlles a pobreza”. Por iso a memoria oral preséntaos como malvados, capaces de engadir a tortura e o asasinato ao roubo.

Otros libros del autor