GUIA DOS CAMIÑOS DO EUME

GUIA DOS CAMIÑOS DO EUME. FERROL BISBARRA PONTEDEUME FRAGAS DO EUME

Editorial:
XERAIS
Año de edición:
ISBN:
978-84-9782-862-8
Páginas:
200
Encuadernación:
RÚSTICA
Colección:
GUIAS
Disponibilidad:
En stock

24,50 €
Comprar

O río Eume percorre algúns dos ecosistemas máis valiosos e á vez máis ameazados de Galicia. As turbeiras da Serra do Xistral e as fragas do Eume. Parque Natural, son o nacemento e desembocadura deste curso de 80 km de axitada natureza, principio e fin dun percorrido polos antigos camiños das Terras do Eume.
A medio camiño entre guía e libro de viaxes, atravesando os ríos, bosques e aldeas do Eume, este primeiro libro de Chano Eiroa aprópiase dunha engaiolante paisaxe que se descobre a través de rutas (camiñadas dun día); travesías (de dous días) e aproximacións polos corredores naturais.
Guía dos camiños do Eume busca e enmalla 200 km de camiños, corredoiras, pistas, rozas e pasos de gando onde dorme a pureza do bosque atlántico. Só con esta cadencia do camiñante, se abre a natureza para que a súa esencia penetre e quede en nós, co seu clima, a súa vida salvaxe, a súa arquitectura tradicional e os seus habitantes.

O libro está en galego.

Comentario sobre a edición en castelán:
Tras la estela del cantar de los carros

El naronés Chano Eiroa acaba de sacar al mercado el primer libro comercial sobre las antiguas sendas que transcurrían por los bosques de las Fragas do Eume

Vanessa Lagares
14/9/2008

Los vestigios del pasado retornan con más garra que nunca. O al menos eso es lo que intenta Chano Eiroa, un naronés de 36 años que acaba de lanzar al mercado una publicación que pretende recuperar las antiguas vías de comunicación que unían el nacimiento del río Eume, en Serra da Loba, con el actual Parque Natural das Fragas do Eume. La citada obra se encuentra a medio camino entre una guía y un libro de paisajes.

Así pues, lo que nació como una aventura personal, detrás de la que se esconde una enorme pasión por la naturaleza y sobre todo por caminar alejado del asfalto, se ha convertido en la Guía dos camiños do Eume, de la editorial Xerais.

Con giros narrativos y aires poéticos, esta obra, recientemente publicada, nació del interés por saber qué se esconde al otro lado de las carreteras. De modo que, un buen día, este naronés decidió adentrarse por las Fragas del Eume para buscar el rastro de los caminos del carro y conocer en profundidad las rutas por las que transitaban las gentes de antaño para conducir el ganado a los pastos, ir a la escuela o a la feria.

«A verdade é que este libro naceu por casualidade. Eu comencei a transitar por esos camiños guiado pola ansia de coñecer, e foi despois, animado pola miña muller, cando decidín escribilo», comenta este novel escritor.

Así las cosas, quienes decidan adquirir esta nueva obra, se encontrarán con descripciones que recogen historias de caminos, al tiempo que narran como las piedras pasaron de estar en la tierra a moldear el paisaje arquitectónico de la zona e e incluso como llegaron a constituir un paisaje característico del lugar.

Pero la Guía dos camiños do Eume es mucho más que eso, porque en medio de anécdotas, historias y leyendas se encuentra una descripción sensorial que va guiando a los caminantes a través de los matices, el cambio de tonalidades y las diferencias de vegetación que hay en las diferentes travesías que el autor propone.

«As rutas están pensadas para ir escoitando o ruído da natureza, para vivilas. En principio son para facer nun día, pero tamén existe a posibilidade de unir varias travesías para que o camiñante pase tres días no monte».

Y tres días, e incluso más, eran los que pasaban muchas de las personas que, atraídas por la magia de la fraga, se adentraban en este bosque para caminar. «Comentaronme que, hai anos, a xente que se adentraba nas fragas atraída pola súa beleza, chegaba ás aldeas, chea de feridas, pedindo auxilio e alimento despois de varios meses vagandopor entre as árbores», recuerda Chano Eiroa.

Pero lo mejor, como bien dice su creador, es que cada uno se calce las botas y empiece una ruta personal con el único fin de descubir una realidad pasada y, a día de hoy, en vías de extinción.